Fallout 1.5: Resurrection



29.12.2008 Věčný příběh o Resurrectionu

Jak vám již musí být jasné, Resurrection letos nevyjde. Nechci sepisovat různé výmluvy, proč jsme to nestihli nebo snad na někoho házet vinu. Rád bych se jen pokusil vysvětlit, proč nám to trvá tak dlouho a proč nedodržujeme termíny, které jsme sami vyhlásili.

Celý projekt začal jako většina takových projektů – hurá nadšením! „Uděláme si vlastní Fallout!“ zaznívalo tehdy. Postupně jsme ale zjišťovali, že vše není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá a že ne každý šílený nápad je dobré nebo vůbec možné realizovat. Jakmile celá úvodní „hurá fáze“ postupně opadala, odcházeli i různí lidé a to co se zatím vytvořilo, nebylo zrovna nejkvalitnější nebo by nefungovalo společně v jedné hře. Spoustu jsme toho museli zavrhnout a zahodit. Především celý úvodní rok projektu byl velkou lekcí, jak se taková hra nemá dělat.

Další lidé se k nám během let přidávali. Jak jsme však sami zjistili v úvodním roce, nadšení nevydrží věčně, takže někteří to po chvíli vzdali, někdy dokonce aniž by stačili něco udělat. Není se jim co divit, práce je to nevděčná. Musíte jí dělat ve svém volném čase. To co vytvoříte, několikrát předěláváte, protože i když je to třeba skvělé, nemusí to zrovna sedět do celé hry, i když vše pořádně promyslíte, při testování pak třeba zjistíte, že to prostě nefunguje dobře. Nakonec ještě musíte čekat na vydání hry, abyste se mohli pochlubit výsledkem.

Těžko se odhaduje, kdy bude vše hotové a v takovém stavu, abychom mohli naše dítko vypustit do světa. Objem hotové práce závisí na volném čase a náladě lidí, kteří na projektu makají. Navíc si musíte uvědomit, že nikdo z nás nemá žádné větší zkušenosti s projektem takového rozsahu. Když jsme v březnu 2007 vyhlašovali první termín vydání Resurrectionu (přelom 2007/2008), šance na jeho splnění byla malá, přestože se zdálo, že za určitých okolností by se splnit mohl. Hlavní účel to však splnilo. Vidina konečného termínu členy týmu neuvěřitelně popohnala k větší činnosti. Od března do konce roku 2007 se udělalo obrovské množství práce. V tomto nadšení jsme skutečně věřili, že do konce tohoto roku bude vše hotové.

Nakonec jsme to tedy nestihli. Termín vydání nás už spíš víc frustruje, než popohání k makání. Většina z nás už nemůže z různých důvodů (osobní, studijní, pracovní) věnovat projektu tolik času. Hra je již z velké části hotová, ale pořád tu je spoustu drobností, které je potřeba dodělat a také je potřeba vše vyladit do finální funkčnosti, což ještě zabere dost času. Můžu vás však ujistit, že na Resurrectionu stále pracujeme a rozhodně se nejedná o projekt, který by měl zaniknout. Už jsme toho udělali tolik a věnovali tomu tolik času, že nepřipadá v úvahu, abychom to nedokončili. Snad se pak ještě najde dost lidí, kteří si s chutí zase zkusí klasický Fallout a rádi si tak Resurrection zahrají.

Pro jistotu připomínám, že se nám stále hodí pomocné ruce grafiků k dodělání závěrečných obrazovek. Pro zatím v lednu nebo únoru očekávejte aktuálku s novými zajímavými ukázkami ze hry. Přeji všem šťastný nový rok 2009, který bude doufám konečně rokem Resurrectionu.

Daemon