Nevěděl jsem, jak tuhle zprávu zahájit, tak jsem pro inspiraci začal
procházet staré zprávy o vývoji... no, to jsem si ale dal. Přehnaná
optimistická očekávání, nadějné vyhlídky, postupné vystřízlivění a
nakonec šok v podobě blížícíhose 10. výročí zahájení prací... ach to
mládí nerozvážné.
Raději než nějakým optimisticky laděným heslem, uvedu tuto zprávu tvrdými daty.
Po
loňském 1. kole betatestu jsme opravili nalezené chyby a hru již po
programové stránce zcela dokončili. V tuto chvíli probíhá po cca. 2
týdny druhý betatest a ladění obtížnosti, do kterého jsou prozatím
zapojeni 3 testeři: Za interní stranu Saruman, externě (tj. bez znalosti
designu hry) pak Seto a Flowerpot, kteří nám posléze pomohou i s
překladem hry do angličtiny. S veškerými nalezenými chybami a úpravami
obtížnosti se pak chrabře potýká trio Daemon, Mario a Ratman - což je z
dnešního pohledu spolu se Sarumanem prakticky 10let stálé jádro týmu,
které po ne-grafické a ne-hudební stránce udělalo minimálně 90% celé
hry. Tímto samozřejmě nemyslím nic ve zlém, jen chci poukázat na fakt,
jak obtížné je nějaký projekt postavený na bázi dobrovolnosti dokončit.
Začít a najít aktivní lidi je lehké, ale vydržet až do konce... to už je
jiná káva. Naprostému dnu se kolikrát nevyhnul ani Resurrection tým,
proto jsem rád, že tu dnes mohu konečně psát tyto řádky a smekám před
všemi, kteří byli schopní vytvořit nějakou hru nebo celý herní svět.
Pokud
se ptáte co bude dál, tak cíl je nyní jasný - otestovat,
(vy)balancovat, vydat. Čím dříve, tím lépe. Vzhledem k vrtkavé povaze
všemožných bugů však nemohu nyní s jistotou říci, že den D nastane
přesně X.Y.201Z - záleží, jak pečlivý současní a budoucí testeři budou.
Jejich role je ale poměrně obtížná - JaW totiž loni odvedl opravdu
poctivý kus práce :-)
Téměř poslední záležitostí, kterou mám ještě na srdci je jedna velmi
důležitá žádost adresovaná těm, kteří ovládají nějaký grafický 3D
program (nebo alespoň někoho takového znají). V současné době bohužel
náš zbytek týmu již neoplývá žádnými zručnými grafiky. Ač všichni
grafici odvedli pořádný kus práce, nepodařilo se nám ještě dokončit
několik málo endscreenů. Takže se paradoxně může nyní stát to, co bylo
dříve nemyslitelné - vydání hry se může opozdit jen a pouze zásluhou
chybějící grafiky, což já osobně považuji za obrovskou škodu. Rozhodně
tedy nechceme po těch X letech práce vydávat hru, ve které na vás v
závěru vykoukne několik černočerných obrazovek jen proto, že již se
nenašel nikdo, kdo by byl schopen a ochoten nějaký smysluplný a kvalitní
obrázek vytvořit. Proto - PROSÍM, POMOZTE! Vlastními silami totiž žádný
obrázek splácat nedokážeme.
Pokud se zrovna na 3D necítíte, oceníme
ještě nějakého 2D talenta, který by si chtěl pohrát s grafikou některých
itemů popř. herních cedulí, u kterých by se slušelo sjednotit jejich
české a anglické verze. Ale v tomto případě již nejde o volání zoufalé,
spíše estetické (zde se přiznávám... talent na takové věci nemám a
myslím, že Resurrection by v některých in-game grafických případech
zasloužil opravdu něco lepšího).
Pokud zrovna neoplýváte grafickým
talentem, ale naopak je vaší silnou doménou naše mateřština a máte již
zkušenost s korekturou českých textů, pak máme nabídku práce i pro vás.
Hra obsahuje opravdu hodně textu a jak už to tak v přímé úměře chodí -
čím více textu, tím více pravopysných chyb. Garantujeme vám, že jako
korektor, se určitě nudit nebudete :-) V případě, že máte zájem pomoci,
pak se nám prosím ozvěte na náš email.
To je prozatím vše. V dalších dnech bychom rádi ještě zprovoznili nové fórum a také by se zde patrně měly objevit nějaké první dojmy z pera současných i potenciálních budoucích testerů. A pak... uvidíme.
Ratman