Fallout 1.5: Resurrection



28.10.2012 Fallout 1.5: Resurrection: Dost bylo keců, je čas činů!

Nevěděl jsem, jak tuhle zprávu zahájit, tak jsem pro inspiraci začal procházet staré zprávy o vývoji... no, to jsem si ale dal. Přehnaná optimistická očekávání, nadějné vyhlídky, postupné vystřízlivění a nakonec šok v podobě blížícíhose 10. výročí zahájení prací... ach to mládí nerozvážné.
Raději než nějakým optimisticky laděným heslem, uvedu tuto zprávu tvrdými daty.
Po loňském 1. kole betatestu jsme opravili nalezené chyby a hru již po programové stránce zcela dokončili. V tuto chvíli probíhá po cca. 2 týdny druhý betatest a ladění obtížnosti, do kterého jsou prozatím zapojeni 3 testeři: Za interní stranu Saruman, externě (tj. bez znalosti designu hry) pak Seto a Flowerpot, kteří nám posléze pomohou i s překladem hry do angličtiny. S veškerými nalezenými chybami a úpravami obtížnosti se pak chrabře potýká trio Daemon, Mario a Ratman - což je z dnešního pohledu spolu se Sarumanem prakticky 10let stálé jádro týmu, které po ne-grafické a ne-hudební stránce udělalo minimálně 90% celé hry. Tímto samozřejmě nemyslím nic ve zlém, jen chci poukázat na fakt, jak obtížné je nějaký projekt postavený na bázi dobrovolnosti dokončit. Začít a najít aktivní lidi je lehké, ale vydržet až do konce... to už je jiná káva. Naprostému dnu se kolikrát nevyhnul ani Resurrection tým, proto jsem rád, že tu dnes mohu konečně psát tyto řádky a smekám před všemi, kteří byli schopní vytvořit nějakou hru nebo celý herní svět.
Pokud se ptáte co bude dál, tak cíl je nyní jasný - otestovat, (vy)balancovat, vydat. Čím dříve, tím lépe. Vzhledem k vrtkavé povaze všemožných bugů však nemohu nyní s jistotou říci, že den D nastane přesně X.Y.201Z - záleží, jak pečlivý současní a budoucí testeři budou. Jejich role je ale poměrně obtížná - JaW totiž loni odvedl opravdu poctivý kus práce :-)

Téměř poslední záležitostí, kterou mám ještě na srdci je jedna velmi důležitá žádost adresovaná těm, kteří ovládají nějaký grafický 3D program (nebo alespoň někoho takového znají). V současné době bohužel náš zbytek týmu již neoplývá žádnými zručnými grafiky. Ač všichni grafici odvedli pořádný kus práce, nepodařilo se nám ještě dokončit několik málo endscreenů. Takže se paradoxně může nyní stát to, co bylo dříve nemyslitelné - vydání hry se může opozdit jen a pouze zásluhou chybějící grafiky, což já osobně považuji za obrovskou škodu. Rozhodně tedy nechceme po těch X letech práce vydávat hru, ve které na vás v závěru vykoukne několik černočerných obrazovek jen proto, že již se nenašel nikdo, kdo by byl schopen a ochoten nějaký smysluplný a kvalitní obrázek vytvořit. Proto - PROSÍM, POMOZTE! Vlastními silami totiž žádný obrázek splácat nedokážeme.
Pokud se zrovna na 3D necítíte, oceníme ještě nějakého 2D talenta, který by si chtěl pohrát s grafikou některých itemů popř. herních cedulí, u kterých by se slušelo sjednotit jejich české a anglické verze. Ale v tomto případě již nejde o volání zoufalé, spíše estetické (zde se přiznávám... talent na takové věci nemám a myslím, že Resurrection by v některých in-game grafických případech zasloužil opravdu něco lepšího).
Pokud zrovna neoplýváte grafickým talentem, ale naopak je vaší silnou doménou naše mateřština a máte již zkušenost s korekturou českých textů, pak máme nabídku práce i pro vás. Hra obsahuje opravdu hodně textu a jak už to tak v přímé úměře chodí - čím více textu, tím více pravopysných chyb. Garantujeme vám, že jako korektor, se určitě nudit nebudete :-) V případě, že máte zájem pomoci, pak se nám prosím ozvěte na náš email.

To je prozatím vše. V dalších dnech bychom rádi ještě zprovoznili nové fórum a také by se zde patrně měly objevit nějaké první dojmy z pera současných i potenciálních budoucích testerů. A pak... uvidíme.

Ratman