Fallout 1.5: Resurrection



08.01.2014 Resurrection počty

Mezi dotazy na naši hru bývá jednou z častých a do teď nezodpovězených otázek, jak je vlastně Resurrection velký a to ve smyslu kolik je v něm textů, map a skriptů. Tak jsem to pro vás u verze 1.1 spočítal. Vyžaduje to ale trochu vysvětlování, ať už kvůli větveným dialogům a dalším specifikám Falloutu, tak především protože Resurrection je modifikací používající i obsah z původního Fallout 2, který jsem se snažil z počtů vyloučit, jak nejlépe to šlo. Přesto berte hodnoty trochu s rezervou, někdy je příliš pracné jasně rozdělit, co je nové a co ještě původní.

Texty:
Při počítání znaků v textech jsem vyloučil soubory, které zjevně pocházejí z druhého Falloutu. Ale i tak můžeme někde používat původní texty obecných objektů, do kterých jsme přidali naše úpravy (například dveře s unikátním textem navíc). Pro vyvážení a zjednodušení počítání jsem zase nezapočítával texty u popisů nových předmětů a jiných objektů, které jsme přidávali. Také je potřeba si uvědomit, že někdy se části textů opakují třeba jen s drobnými obměnami. A to hlavně u dialogů, které máme pro přehlednost stavěné stejně jako se objevují ve hře. Struktura je: Text postavy, pod ním hráčovi volby odpovědí, další text postavy a opět hráčovi volby odpovědí, které si je možné v tu chvíli zvolit.
A kolik toho textu tedy nakonec je? Napočítal jsem celých 2 471 214 znaků (Skoro dva a půl milionu!) což je 1372 normostran při 1800 znaků na normostranu.
Je v tom započítaný i text pro všech 19 holodisků. Už je někdo našel ve hře všechny? Nejspíš k tomu budete potřebovat víc jak jedno zahrání :)

Mapy:
Mapa je oblast, kde se můžete pohybovat bez toho, aby hra něco donačítala. Z jedné mapy do druhé vás v drtivé většině případů přesouvá vstup do zelené mřížky u okraje mapy. Každé město tak obsahuje hned několik map. Jedna mapa může mít dohromady až tři patra. To se využívá především pro sklepy a více patrové budovy. Mezi patry se většinou přesunujete kliknutím na schody nebo žebřík. Pro běžná náhodná setkání se v Resurrectionu většinou používají původní mapy, takže ty nezapočítávám, ale někdy jsme takovou mapu vzali a udělali jen menší či větší úpravy pro vytvoření nové. Pokud například chcete, aby se postavy setkaly v pustině, je potřeba na to udělat novou mapu, kde jako základ stačí obyčejná mapa pustiny. Dohromady tedy Resurrection přidává do hry k původním mapám dalších 80 map nových.
Pro zajímavost: Největší město ve hře, Albuquerque, obsahuje 8 map. Když započítám i mapy v pustině související s úkoly z Albuquerque (například lov geckonů), je jich dohromady 16.

Skripty:
Pokud toho má objekt ve hře dělat víc, než je základní chování, je nutné pro něj napsat skript. Ten se dá přiřadit prakticky každému objektu: Postavám, předmětům, zdím, mapám, … Pro obecné objekty většinou stačí jeden a ten samý skript, který už Fallout 2 obsahuje. Obecné skripty stačí třeba i pro obyvatele jednoho města. Pro ně tak většinou existuje jeden nebo dva skripty (v tomhle případě jde už o nové skripty). Naopak pro některé důležité postavy se někdy hodí udělat více skriptů než jeden. To v případě že se mohou objevit ve více mapách.
Dohromady Resurrection přidává hned 736 nových skriptů. Z toho je pro postavy (myšleno všichni dvounožci, zvířata i roboti) 425 nových skriptů.

Hodin strávených tvorbou Resurrectionu:
Nepočítaně.

Daemon

03.01.2014 Resurrection na 6. místě v hlasování o nejlepší hru roku

V hlasování o nejlepší hru roku 2013 na BonusWeb.cz se Resurrection umístil na 6. místě hned za Bioshock Infinite a před pokračováním druhého Starcraftu: Heart of the Swarm. Na modifikaci pro starý Fallout 2 to je skvělý výsledek! Díky všem, kdo jste pro Resurrection hlasovali.

Kromě toho minulý týden vyšla další recenze, tentokrát na webu IndeeGames.cz

Daemon

05.12.2013 Patch verze 1.1

Je to tu, patch na Resurrection verze 1.1 – Můžete stahovat například zde exe soubor, který vás updatem provede, nebo zip archiv a prostě jeho obsah překopírovat do Fallout 2 složky. Také jsme uploadli plnou hru v aktuální verzi (ke stažení například zde).

Doufáme, že jsme se postarali o všechny závažné problémy a že by vám tedy hraní nemělo nic vážného narušovat. Tvorba modifikace pro Fallout 2 není snadná záležitost. Engine je starý a není stavěn na modifikování, s tím se nikdy nepočítalo. Má své problémy, které musíme občas obcházet. A někdy se prostě chová nepředvídatelně. Co spoustě hráčů funguje, může jiným dělat problémy. Stále nám samozřejmě můžete dát vědět, pokud máte nějaké potíže (například na našem fóru), abychom se na to mohli podívat a případně problém opravit. Zatím máme i tak zapsaných několik chybek a drobných vylepšení, které máme v plánu opravit a dopracovat do dalšího patche. Ten bude někdy v příštím roce. Přesněji to teď neodhadneme, přece jenom se blíží Vánoce.

Pár poznámek, které doporučuju přečíst před aktualizováním Resurrectionu:
- Jak jsem již minule upozorňoval, uložené pozice z verze 1.0 nebudou v nové verzi funkční. S tím se nedá nic dělat.
- Jelikož se s patchem aktualizují i ini soubory Sfallu a High Resolution patche, nastavení, které jste mohli změnit v Resurrection konfigurátoru (například rozlišení), se vrátí na základní. Musíte si znovu přes konfigurátor vše nastavit.
- Občas jsem na našem fóru nahrával soubor s provizorní opravou konkrétního bugu. Pokud jste si tento soubor stáhli, tak si ho nezapomeňte nyní smazat (projděte podsložky ve složce Resurrection/resdata), aby se už nenačítal. Šlo opravdu jen o provizorní opravy. Jejich lepší provedení je již ve verzi 1.1 obsaženo.
- Pokud chcete vidět seznam změn, je v souboru fores_change.log, který najdete ve složce s nainstalovaným Resurrectionem. Nebo se můžete podívat přímo zde. Pozor ale, obsahuje spoilery!
- Aktualizovali jsme i readme soubor o známé problémy, s kterými se někteří hráči při spouštění hry setkali a přidali i pár doporučení. Za zmínku stojí především, že není dobré ukládat a načítat pozice během boje nebo alespoň ukládání během boje omezit. Příliš časté ukládání a načítání během boje se Falloutu 2 moc nelíbí a můžete tak způsobit problémy jako padání hry a poškozování uložených pozic, které se projeví třeba až o několik hodin hraní později.

A nakonec, pokud jste to minulý týden minuli, rád vás upozorním, že vyšly další dvě recenze. Na Games.cz od Marka Fišera a na Eurogamer.cz od Jiřího Sládka.

Daemon

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22