Fallout 1.5: Resurrection



30.01.2013 Čím vyniká Fallout: Resurrection?

Píši tyto dojmy jako veterán původních Falloutů a hráč skoro všech jeho modifikací. Modifikace Awaken a Fallout Tactics: Redux jakožto zástupci modifikací pro Fallout Tactics. Balíček módu Fallout FIXT pro Fallout 1, Wasteland Merc 2, demo Mutants Rising, vydaná část Shattered Destiny, Fallout 2 Restoration Project, MIB88 Megamod, Fallout of Nevada, Last Hope, demo Ardent's Fallout 2 Mod a demo Olympus 2207 jakožto zástupci těch největších modifikací pro Fallout 1 a Fallout 2.

Spousta z nich má svoje unikátnosti, každá má něco, v čem předčívá ty ostatní. Čím tedy vyniká Fallout: Resurrection? Svým temným nádechem.

Zapomeňte na starý systém questů, kde dobro znamenalo více zkušeností a zlo více peněz. Hoďte do koše starý systém vždy kladných hrdinů, představitelů dobra a na první pohled rozpoznatelných bídáků s neuspokojenou touhou škodit a páchat zlo. Nic takového tady nenajdete. Tady realita není černá a bílá. Tady má spoustu odstínů šedi.

Přes všechna varování jsem se pokoušel jít ve šlépějích dobra a činit tak dle nejlepších možností. Jenže se hodně brzy ukázalo, že to bude nemožný úkol. Fallout a celý jeho svět je pustina bez pravidel, bez nějakých hodnot, bez morálky a je to místo, kde peníze, zbraně a moc hrají prim. Ve Fallout: Resurrection nenajdete vždy kladné a ochotné lidi. Tady i ti, od kterých byste čekali kladný postoj, vás pošlou do řitě a po dalším otravování klidně do hrobu. Nemáte zde boj "klaďasů" typu Bratrstvo oceli a "padouchů" z Enklávy. Tady máte boje mezi krvelačnými gangy, nájezdníky, mafiány, otrokáři a dalším odpadním produktem pustiny.

A i když se zdá, že jste si zvolili to menší zlo, můžete se ještě těžce spálit. Narazil jsem na těžkou situaci, kde jsem se musel okamžitě rozhodnout ke které straně se přidám. Obě strany měly své důkazy a argumenty, obě strany měli mnoho co nabídnout. Taková je realita Fallout: Resurrection.

Hlavní příběh a úkol hry se může zprvu zdát jako klasické klišé, ovšem závěrečný finiš je opravdu dobře udělaný a stejně jako zbytek hry odpovídá atmosféře původních Falloutů.

V rámci dalších předností této modifikace vyzdvihnu vícero alternativ pro splnění úkolů, spousta bonusového čtení a dialogů, pěkně propracovaná města, často originální skriptové řešení a zajímavé úkoly.

Je třeba na závěr dodat, že jsou zde stále dobré důvody, proč je modifikace stále ve vývoji. I když je stav dostatečný na dohrátí hry, chybí zde ještě opravení bugů a závěrečné dolaďování. To si bohužel vyžádá svůj čas.

Tom9k

21.12.2012 Veselé Vánoce a šťastný nový rok!

Dnes jde o prosté popřání a ujištění, že práce na Resurrectionu pokračují v plném proudu. Nechat hru někým vyzkoušet bylo pro nás zase slušným povzbuzením. Za poslední dobu jsme opravili hodně chyb a udělali spoustu úprav věcí, které nefungovaly nejlíp. Našim testerům patří dík za pomoc s odhalováním problémových míst. Brzy se snad zapojí další. Dokončujeme zbývající grafiku s pomocí zájemců, kteří se přihlásili na naší výzvu 3DfxMan, Matt (3D grafika) a Marduk 13 (2D grafika). Do korektury češtiny se pustila Viky a musím říct, že velmi důsledně. Překlad do angličtiny už se také začíná rozjíždět, aby nebyl zbytečně pozadu.

Menší novinkou na našich stránkách je nové a doufejme lepší diskuzní forum, zbavené všech spamujících botů. Takže jestli nám chcete zanechat nějaký vzkaz nebo se nás na něco zeptat, forum je to nejlepší místo. Technická poznámka: Diskuze ze starého fora byly převedené do nového i s uživateli, ale kvůli důkladné čistce jsme smazali každého uživatele, který neměl žádný příspěvek. Takže pokud se na foru najdete, musíte si jenom nechat znovu zaslat registrační email. Pokud ne, musíte si založit nový účet.

Ještě jednou veselé Vánoce a šťastný nový rok číslo 13, rok Resurrectionu. Ne, opravdu jsme vývoj nezdržovali naschvál, aby to tak vyšlo.

Daemon

29.10.2012 Dva týdny s Resurrectionem aneb jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád pustinu

Začnu historii své účasti na Resurrectionu. Před mnoha, mnoha lety, se na nově spuštěném fóru madbrahmíny vedla spousta různých diskuzí. Jak se různě dá hrát Fallout, jak moc se těšíme na Fallout3 (tak se v té době říkalo Van Burenu), a tak podobně. Pak někdo dostal nápad, že si čekání na Fallout3 zkrátíme modováním (původních) Falloutů. Jeden z projektů, které v té době vznikl, byl Fallout 2.5 (který se až potom přejmenoval na Fallout 1.5 a Resurrection). Jako správný falloutem posedlý teenager jsem se samozřejmě chtěl zúčasnit a tak jsem se postupně stal součástí týmu. V té době šlo hlavně o nápady. Podílel jsem se na návrhu lokací, questů a hlavního příběhu - prostě designu. Vývoj ale pokračoval pomalu a po několika letech jsem se rozhodl tým ponechat a zaměřit se na jiné aspekty svého života. Od té doby jsem jen občas trochu pomáhal s překladem. Teď jsem ale zpět jako beta-tester.

Už jsou to skoro dva týdny, co jsem se ponořil do světa Resurrectionu. Na začátku jsem měl svůj klasický, veselý Fallout2 přístup: Chystal jsem se na dobré skutky při výpomoci nevinným venkovanům a přátelským obyvatelům malebných měst utlačovaných ukázkovým záporákem. Chystal jsem na se na postupné zlepšení svého majetku čestným obchodem a obírání zloduchů, kteří si fakt zasloužili umřít. Chystal jsem se na naivní příběh o záchraně světa před šíleným vědcem, který chce odpálit atomovku protože se je to v jeho, velice zlé, povaze. Resurrection takový ale nebyl. Resurrection má temnější atmosféru. Je to nelítostný postapo svět, který mi připomíná Mad Maxe a Falloutu 1. Hlavní příběh je záhadný a zajímavý, takže spolehlivě plní funkci motivace pokračovat dál. Nejvíc jsem se ale vyžíval v detailech. Fallout již klasicky nastavil laťku pro rozmanitost řešení úkolů hodně vysoko. Resurrection to bere jako výzvu a v mnoha případech jde o něco dál.

Jako celek na mě herní svět skutečně zapůsobil. Na začátku hry jsem se vžil do postavy, a právě díky skvělé zvládnutým detailům se mi podařilo v té roli zůstat. A to i když se moje postava pomalu začala vzdalovat od mých vlastních hodnot. Ve světě Resurrectionu se lidi snaží přežít. Je to svět plný nedůvěřivých komunit, které bych nazval paranoidní, kdybych neviděl, že je nedůvěra opodstatněna. Je to svět, kde dobro a zlo jdou poznat jen těžko, a spíš se jedná o různé odstíny šedé. Abych přežil, musel jsem se přizpůsobit. Lhal jsem, kradl jsem, zabíjel jsem nevinné lidi, nutil jsem chudé lidi, aby mi výměnou za pomoc zaplatili. Tohle ale není moje zpověď. Ne, ta změna proběhla příliš plynule a příliš dobrovolně na to, aby byla cesta zpět. Když teď koukám na své skutky, jasně vidím, že to co jsem udělal bylo špatné. Ale nelituju ničeho. Vím, že kdybych se znovu vrátil do té situace, udělal bych to zas. Ne, nezešílel jsem. Vidím to spíš jako otužilost pro přežití v pustině, v postapo světě Resurrectionu.

Fakt jsem se snažil hrát za kladnou postavu. Občas jsem měl na výběr jenom mezi zlem a větším zlem, ale pořád jsem se snažil vybírat kladná řešení. Pak jsem jednoho dne narazil na doktora, který měl zájem o mého společníka, konkrétně o její orgány. Samozřejmě jsem chtěl odmítnout, ale pak jsem uslyšel kolik mi za to nabízí. Byla to (na mě) fakt velká částka peněz. Nakonec jsem odmítl - hraju přece za kladnou postavu! Později toho dne jsem se ale přistihl, že o tom pořád přemýšlím. Představoval jsem si co všechno bych si za ty peníze mohl koupit. Ach, jak moc jsem je chtěl! A právě v ten okamžik mi došlo, jak moc na mě Resurrectionu zapůsobil.

Resurrection je prostě zážitek. Pro každého to nejspíš bude trochu jiný zážitek, ale každopádně se jedná o svět, který by každý fanoušek původních Falloutů měl navštívit.

Seto

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22