Fallout 1.5: Resurrection



21.02.2014 Ukázka EN překladu

Překládání Resurrectionu do angličtiny se nám pěkně rozběhlo. Proběhla živá diskuze nad překladem některých jmen a názvů ze hry a postupně už vznikají přeložené texty. Vzhledem k množství textů (kolik jich je, jste se mohli dočíst v minulé novince) mají překladatelé před sebou ještě spoustu práce, ale je jich na to 9, takže věřím, že to zvládnou. Jejich jména jsme přidali do seznamu členů týmu, protože již nyní si rozhodně zaslouží tam být zmíněni. A jakmile bude dost přeložených textů, začne pořádně i jejich korektura. Několik lidí se nám s nabídkou pomoci s korekturou již ozvalo.

Připravili jsme pro vás ukázku překladu, abyste se mohli k jeho kvalitě vyjádřit. Jde o text dvou holodisků, které byly vybrané s tím, že se dávají smysl i bez znalosti hry a nic vám z ní nevyspoilují. Texty prošly i korekturou, tudíž k tomu přistupujte jako k finální verzi. Můžete si je přečíst na našem fóru a budeme rádi, když nám k nim připíšete svůj názor. Pokud se vám něco nezdá, napište co a proč, abychom si na to dali pozor. Angličtina není naším rodným jazykem, takže nemusíme vždy snadno podchytit drobnosti, které jsou pro rodilého mluvčího samozřejmostí.

Holodisk: Vault locations v12.004

Holodisk: Nuclear Attacks and You

Pokud se snad nechcete registrovat na fóru, můžete nám svůj názor napsat na email info@resurrection.cz

Daemon

08.01.2014 Resurrection počty

Mezi dotazy na naši hru bývá jednou z častých a do teď nezodpovězených otázek, jak je vlastně Resurrection velký a to ve smyslu kolik je v něm textů, map a skriptů. Tak jsem to pro vás u verze 1.1 spočítal. Vyžaduje to ale trochu vysvětlování, ať už kvůli větveným dialogům a dalším specifikám Falloutu, tak především protože Resurrection je modifikací používající i obsah z původního Fallout 2, který jsem se snažil z počtů vyloučit, jak nejlépe to šlo. Přesto berte hodnoty trochu s rezervou, někdy je příliš pracné jasně rozdělit, co je nové a co ještě původní.

Texty:
Při počítání znaků v textech jsem vyloučil soubory, které zjevně pocházejí z druhého Falloutu. Ale i tak můžeme někde používat původní texty obecných objektů, do kterých jsme přidali naše úpravy (například dveře s unikátním textem navíc). Pro vyvážení a zjednodušení počítání jsem zase nezapočítával texty u popisů nových předmětů a jiných objektů, které jsme přidávali. Také je potřeba si uvědomit, že někdy se části textů opakují třeba jen s drobnými obměnami. A to hlavně u dialogů, které máme pro přehlednost stavěné stejně jako se objevují ve hře. Struktura je: Text postavy, pod ním hráčovi volby odpovědí, další text postavy a opět hráčovi volby odpovědí, které si je možné v tu chvíli zvolit.
A kolik toho textu tedy nakonec je? Napočítal jsem celých 2 471 214 znaků (Skoro dva a půl milionu!) což je 1372 normostran při 1800 znaků na normostranu.
Je v tom započítaný i text pro všech 19 holodisků. Už je někdo našel ve hře všechny? Nejspíš k tomu budete potřebovat víc jak jedno zahrání :)

Mapy:
Mapa je oblast, kde se můžete pohybovat bez toho, aby hra něco donačítala. Z jedné mapy do druhé vás v drtivé většině případů přesouvá vstup do zelené mřížky u okraje mapy. Každé město tak obsahuje hned několik map. Jedna mapa může mít dohromady až tři patra. To se využívá především pro sklepy a více patrové budovy. Mezi patry se většinou přesunujete kliknutím na schody nebo žebřík. Pro běžná náhodná setkání se v Resurrectionu většinou používají původní mapy, takže ty nezapočítávám, ale někdy jsme takovou mapu vzali a udělali jen menší či větší úpravy pro vytvoření nové. Pokud například chcete, aby se postavy setkaly v pustině, je potřeba na to udělat novou mapu, kde jako základ stačí obyčejná mapa pustiny. Dohromady tedy Resurrection přidává do hry k původním mapám dalších 80 map nových.
Pro zajímavost: Největší město ve hře, Albuquerque, obsahuje 8 map. Když započítám i mapy v pustině související s úkoly z Albuquerque (například lov geckonů), je jich dohromady 16.

Skripty:
Pokud toho má objekt ve hře dělat víc, než je základní chování, je nutné pro něj napsat skript. Ten se dá přiřadit prakticky každému objektu: Postavám, předmětům, zdím, mapám, … Pro obecné objekty většinou stačí jeden a ten samý skript, který už Fallout 2 obsahuje. Obecné skripty stačí třeba i pro obyvatele jednoho města. Pro ně tak většinou existuje jeden nebo dva skripty (v tomhle případě jde už o nové skripty). Naopak pro některé důležité postavy se někdy hodí udělat více skriptů než jeden. To v případě že se mohou objevit ve více mapách.
Dohromady Resurrection přidává hned 736 nových skriptů. Z toho je pro postavy (myšleno všichni dvounožci, zvířata i roboti) 425 nových skriptů.

Hodin strávených tvorbou Resurrectionu:
Nepočítaně.

Daemon

03.01.2014 Resurrection na 6. místě v hlasování o nejlepší hru roku

V hlasování o nejlepší hru roku 2013 na BonusWeb.cz se Resurrection umístil na 6. místě hned za Bioshock Infinite a před pokračováním druhého Starcraftu: Heart of the Swarm. Na modifikaci pro starý Fallout 2 to je skvělý výsledek! Díky všem, kdo jste pro Resurrection hlasovali.

Kromě toho minulý týden vyšla další recenze, tentokrát na webu IndeeGames.cz

Daemon

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23