Fallout 1.5: Resurrection



Info

O co jde?

Fallout 1.5: Resurrection je modifikací pro Fallout 2 s kompletně novým příběhem odehrávajícím se ve světe Falloutu. Děj je zasazen do období mezi Falloutem 1 a 2 do lokality východně od rodící se NCR, zhruba tedy do Nového Mexika. Ve hře tak nenarazíte na původní, ale na nové, originální lokace, jež nám tak dovolují více možností a větší volnost příběhu.

Hráčova postava se probouzí v temné jeskyni s těžkými zraněními. Neví, jak se tam ocitla, ani dokonce neví, kdo je. Začínáte tedy úplně od nuly a pátráte po své minulosti jež je temnější, než by se na první pohled mohlo zdát… Více z příběhu prozrazovat nebudeme, abychom vás neochudili o zážitek ze hry. Nemusíte se však bát, že by jste přišli o překvapivé dějové zvraty a nečekané rozuzlení.

Jakožto velcí fandové Falloutu se snažíme brát si z každého dílu jen to nejlepší. Vtípky, kterými byl Fallout 2 doslova prošpikován tu ustupují do pozadí a vrací se opět skvělá atmosféra úpadku a beznaděje, kterou máme na prvním díle tak rádi. Svět se stále ještě zmítá v chaosu, existují jen nezávislé komunity, udržující mezi sebou pouze obchodní styk. Jde o nepřívětivé místo, kde právo stojí na straně toho, kdo má lepší zbraň.

Jméno Resurrection jsme zvolili ze dvou důvodů. Vzkříšení se přímo týká hlavní postavy, která dá se říct na začátku v podstatě vstane z mrtvých a stejně tak jde o znovuoživení starého dobrého Fallouta. Nechceme do hry přidávat příliš mnoho nových věcí, či dokonce celý systém překopávat. Jde nám jen o oživení klasiky ve své původní podobě. Snad každý vzpomíná na to, jaké bylo, když poprvé usednul k Falloutu. Než hru dohrál, procházel zajímavými lokacemi plnými fascinujících věcí a, i po několikátém hraní, objevoval nové skutečnosti. Taková hra dokázala opravdu pohltit a právě takovou jsme se snažili vytvořit.



Příběh

Temnota. Temnota je stále stejná. Nejdůležitější ze smyslů v ní nemá význam. Ostatní smysly zesílí a představivost začíná pracovat naplno. Zvuky okolí, kterými by se nikdo za normálních okolností nezabýval dostávají nový strašidelný význam. Každou chvíli hrozí nečekaný útok z neznáma…

Probouzíš se a pomalu otevíráš slepené oči, vidíš však jen tmu. Zkoušíš pomalu hýbat končetinami a posadit se, ale při sebemenším pohybu celé tvé tělo zalije nesnesitelná bolest. Raději zůstáváš chvíli ležet. Začínáš si pomalu uvědomovat své okolí, chladný vlhký vzduch tě jemně hladí po tváři a v dálce slyšíš ozvěnu krysího pískání. Ležíš na chladné špinavé zemi a nechápeš kde jsi ani kdo jsi. Snažíš se zrekapitulovat své vzpomínky… marně. Jakoby ti v tom bránila jakási neviditelná bariéra, čím dál do minulosti se snažíš nahlédnout, tím se bariéra zvětšuje. Proč si nemůžu na nic vzpomenout?

Zkoušíš se opět posadit, tentokrát už úspěšně. Pravou rukou nahmatáváš malou kovovou krabičku a instinktivně ji v jednom místě stiskneš. Mihotavý plamen zapalovače osvětlí tvé nejbližší okolí. Teprve teď si uvědomuješ, že jsi v jeskyni. Tak proto ta ozvěna. Tvůj zrak se zaměřil na brázdu vedoucí z temnot až k tobě. Podle malých krvavých skvrn a kusů roztrhaného oděvu usuzuješ, že tě sem musel někdo odvléct. Nebo něco? Kolem se povalující kosti různých živočichů a možná i lidských napovídají, že šlo o velké zvíře. To ti na klidu rozhodně nepřidává. Rychle prohledáváš věci, jež máš u sebe. Pistole, nůž, náboje, Pip-Boy, stimpak… ano, ten právě potřebuješ! Bez přemýšlení jej uchopuješ do ruky a celý jeho obsah si vpichuješ do těla. Po chvíli nehybného sezení cítíš, jak se ti rozproudila krev v žilách a bolest ustupuje do pozadí, tvé tělo se začíná rychle regenerovat. V nehybné chvilce přemýšlíš jak to, že si dokážeš vzpomenout na významy a jména věcí, ale ne na to, kdo jsi? Co se mi to stalo?

Netrvá dlouho a tvé tělo už je na tom mnohem lépe, konečně se můžeš hýbat aniž by tě trápila palčivá bolest. V odrazu na lesklém kovu zapalovače pozoruješ se zaražením svoji tvář. Připadá ti to jako pohled na cizího člověka. Jsi to opravdu ty? Z úvah tě vytrhne černé místo nad čelem, lehce se jej dotkneš načež se ti hlavou rozlije bolest, jako by ti v tom místě někdo rozdrtil lebku. Že by tohle byl důvod, proč si nic nepamatuju? Napadne tě, že nějaké informace se dozvíš ze svého Pip-Boye. Tiskneš aktivační tlačítko, ale nic se neděje. Otáčíš jej na druhou stranu, odnímáš ochranný kryt. V mihotavém světle plamenu zapalovače se snažíš přijít na to v čem by mohla být chyba. Aha! Paměťový modul je poškozený, musí se aktivovat záložní - prázdný. Ani zde se odpovědí nedočkáš.

Zklamaně sbíráš své věci a připravuješ se k odchodu, když tu náhle tvůj zrak spočine na malém lesklém předmětu ležícím kousek od tebe v brázdě, kterou vytvořilo tvé tažené bezvládné tělo. Opatrně předmět zvedáš a prohlížíš si ho. Je to talisman obepnutý provázkem, aby ho bylo možné pověsit na krk. Cítíš, že má pro tebe význam… Ale jaký? Přejíždíš prstem po jeho hladkém povrchu ve snaze si na něco vzpomenout… Ano! Tvoje jméno! Pamatuješ si své jméno, alespoň něco ze tvé minulosti ti nezůstalo utajeno. Zavěšuješ si talisman na krk a vydáváš se po brázdě pryč. Zjistit něco víc o své minulosti. Něco ti říká, že to nebude tak snadné…